Croaziera in Insula Skiathos

• 12 June 2017
  • carmenbreban
croaziera Skiathos

Din Paralia Katerini ( Grecia) ai multe optiuni de vizite. Una este croaziera in Insula Skiathos la care ne-am inscris cu entuziasm si pentru 35 Euro/persoana. Daca veti cerceta veti vedea ca preturile difera de la o agentie de turism la alta, dar nu cu mai mult de 5 Euro.

In ziua cu pricina, dis-de-dimineata, pe la 6.30, ne-am imbarcat intr-un autocar etajat si ne-am pregatit pentru o calatorie mai lunga ,,pe uscat”  inspre Amaliapolis. Ajunsi la locul de imbarcare pe mare, ne-am grabit, ca toti romanii de altfel, sa apucam ,,locuri!’’ pe vapor intrucat acolo mai sosisera  doua autocare. Toata lumea auzise de Kostas si voia pe vaporul sau. Asa ca pot zice ca am avut noroc sa fim repartizati pe vaporul capitanului Kostas. Echipajul vaporului era ,,numeros” : capitanul si cei 3 copii ai sai, blonzi si care nu prea aduceau a greci. Apoi am mai observat inca vreo doi barbati ce deserveau turistii dintre care am auzit vorbindu-se ca unul e roman.

marea SkiathosPe mare a fost frumos: marea avea niste culori de la verde inchis, petrol pe o parte si  bleumarin pe cealalta. Alteori mi se parea deschisa ca cerul…  Am avut posibilitate sa luam cate o bautura racoritoare sa mai treaca vremea, dar oricum nu ne-am plictisit deloc.

Pe muzica greceasca, copiii capitanului au dansat si ne-au antrenat si pe noi, asa ca, atunci cand ne-am apropiat de insula, dupa vreo 3 ore de distractie,  parca am avut un mic regret.

Am debarcat dupa ora 11.00  si am fost condusi intr-o oarecare graba la Manastirea Sfantul Nicolau de pe varful dealului din fata. Ne-am bucurat de o priveliste rara. Apoi ni s-au indicat cateva restaurante chiar langa locul de acostare. Am muscat nada, as zice, pentru ca aici am mancat si mai scump si am asteptat si mult mai mult decat cei care au fost inspirati sa mai faca 200 m pentru a cauta o terasa. Plimbarea in interiorul insulei a fost destul de scurta pentru noi cei care am asteptat la restaurant sa vina mancarea. Totusi ne-am bucurat de o jumatate de ora de vizita pe  stradutele extrem de pitoresti si vegetatia exotica. Casele erau in alb si albastru. Aceste culori sunt preferate de greci pentru vopsirea caselor si a intrat in traditie de pe vremea cand ei erau sub ocupatie si nu puteau arbora drapelul. Atunci au avut ideea geniala de a-si vopsi casele in culorile lui.

plaja Koukounaries Skiathos

Ne-am reimbarcat si am mers la plaja. Insula are zeci de plaje cu nisip fin (una este pentru nudisti), toate sunt protejate impotriva vantului. Am stat vreo doua ore pe Plaja Koukounaries.  Mi se parea ca in Paralia Katerini parca circula aerul mai bine nu te frigea asa de tare soarele. Plaja Koukounaries este cea mai vestita de pe insula, binemeritat de altfel, avand in vedere calitatea nisipului atat pe plaja cat si pe fundul marii.

Ne-am imbarcat spre casa si am ajuns seara tarziu in Paralia. Aceasta excursie mi-a placut mult si si-a atins scopul de relaxare. Am avut o zi minunata de vacanta si as reveni cu placere oricand aici.